torsdag 12 december 2013

vadå storm??!

Alltså, storm....det ska inte storma nu...det ska falla puderlätt snö och lägga sig vackert på vårt Ångermanland. Istället är det nån jävla Ivar som blåser runt å ställer till det.....negativ spiral....bildar ring...blir slaggis. Hela mitt blå hus skakar, jag är ensam med kidsen i natt och förbereder mig på en härjig sådan. Våra barn sover sällan bra i storm. Har förberett ett litet emergency kit. Hett vatten i termos för välling inatt (om det blir strömlöst), ficklampa, värmeljus och Kiddos luciakrona....den sistnämnda ska få stå på inatt, så att någonting lyser om kidsen vaknar och vi inte har någon el. Ganska fiffigt tycker jag själv. Man har väl vuxit upp på landet.
Tidigare idag firade vi lucia på Kiddos dagis och hon var såklart hjärteskärande fin och duktig lill-ärtan. Jag lindade in mig i min nya sjal från Ryssland som anlände garderoben min igår. Föga förvånande så älskar jag den. Bra grej det där med iögonfallande och vackra sjalar, fixar till vilket nerkräkt och skrynkligt underlag som helst nästan. Nä nu vaknar första barnet tror jag. Sov gott folk.

2 kommentarer:

The Queen of fucking Everything sa...

In deed fantastisk! Man kan ALDRIG ha för många sjalar hemma, och det går alltid att rättfärdiga med att om kriget kommer är de bra att ha att värma sig med när kolet tar slut:-)

Garderobenmin sa...

Haha, precis! Tack!