söndag 29 december 2013

tacksamhet - gåvor - bortskämd - omtanke

Det är lite både och det här va, att visa upp saker man fått i paketen....fin balansgång. Men jag fick så vackra och omtänksamma gåvor av min fina familj att jag inte kan låta bli att dela med mig lite. Ok? Först, det som jag inte kan visa på bild, är ngt som jag länge drömt om, ett besök på restaurangen Fäviken i Jämtland. Restaurangernas restaurang, dit stor-kockarna åker för inspiration, där man äter det som sätts på bordet, där Magnus Nilsson lagar mat av Norrland för hela världen. Jag och Maken ska dit i vår ihop med vänner! Happy happy happy! Sedan fick jag drömboken ovan av mina fina föräldrar, En doft av champagne av Richard Julin. Boken är helt sagolik och jag tror att jag kommer ha mycket nöje av den....8000 olika sorter champagne finns recenserade plus Julins egen historia. Oh the joy!
Av svägerskan söt och rar fick jag en önske-stjärna runt halsen fr märket Dogeared. Den gjorde mig så väldigt glad och nu får jag en påminnelse om en fin person varje gång jag tar den på.
Till sist....min länge efterlängtade väska fr Svenskt Tenn, i tyget Manhattan av Josef Frank. Svärmor/far var allt en rar tomte iår...oxå. Längtar till våren då smutsen försvunnit ute och törs ta ut den ;-)

Inga kommentarer: