söndag 22 maj 2011

en stafett med mat

Ok, här kommer en liten redogörelse för nyfikna om vad en matstafett är. En hela massa folk anmäler sig till att vara med, i år var vi enligt ryktet över 500. Sedan får man, under stort hemlighetsmakeri ett kuvert där det står på vilken adress man ska infinna sig för förrätt, man får även veta vilken rätt i ordningen man själv förväntas servera. Vi fick dessert. På varje ställe träffas tre helt nya par för att sedan skiljas åt inför nästa rätt. Alla cyklar runt stan, vi lyxcyklade på vännernas el-hojar. Vilken grej! Sedan rusar kvällen förbi i ett sammelsurium av nya bekantskaper, god mat och roliga samtal. Så jädrans trevligt och helt säkert en väldigt bra gemenskapshets-grej för en liten stad.
Tillslut landade vi alltså hemma hos oss och vi tog emot 4 nya gäster.
Hortensia kan vara en av de finaste blommorna. Färska blommor och levande ljus satte stämningen.
Alla värdpar har kuvert som skall öppnas vid ett specifikt klockslag, i vårt fanns dock inget överraskande, biljetterna till efterfesten på St Petri Logen. Den var för övrigt an röjig historia där jag för första gången tok-discodansade till Köpa vingar för pengarna. Hahahaha!
Fotografen tog mig och Maken in i dimman.....
Jag rusade runt på stan timmarna innan och försökte hitta en ny liten trasa att ha på mig, jag visste vad jag letade efter men inte hur den skulle se ut.....typ. Såklart hittade jag den. Randig, slapp, kort och lite fladdrig. Gillar mycket och den kan nog bli en sommarfavo.
Klänningen kommer fr H&M, skorna Acne.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar ju galet kul med stafetten. Å snygg outfit - inte helt otippat så gillar ju jag svart-vitt! Kram fru O

YF sa...

.... å flyga ut över ängarnaaaaa! Underbart! :)

Garderobenmin sa...

Anonym - FruO - det var kul!...och lite läskigt ;-)
YF - och Alice Cooper på det...senast det var så hippt var väl på norrlands ngn Valborg ;-)