tisdag 3 maj 2011

Farbror Alice, herr Judit och franska tantkoftan

Under en slags paus i dagens springiga schema tittade jag in på den ypperliga och snygga butiken Farbror Alice här i Härnösand. (Här finns många märken och både nytt och gammalt.) Jag har nämnt den förut och detta är säkerligen inte sista gången heller. Jag var på jakt efter jeans eftersom jag inte verkar.....växa i?, komma i? alla mina par som ligger längst ner i en garderob och väntar på ett litet arsele som inte verkar komma.
Jag slog till på ett par mkt basic Cheap Monday. Inga krussiduller, snygga, tighta och i rätt strl. Men det verkliga fyndet är den röda koftan på bilden. En lyxig ullkofta fr det anrika och franska märket Busnel. En riktig 80-talsmodell. Jag ska visa detaljerna bättre på en annan bild. den är iaf cool och gjorde mig så glad. Lyxigt även att det finns butiker i vår stad som slår in kläderna man handlar i silkespapper innan de åker i påsen, jag älskar fina förpackningar. Heja!
Röd kofta fr Busnel, tisha fr MOnki, jeans fr Cheap Monday och skor fr Wera. Väska fr Sandkvist.
hej då dagen och tack mamsen och papsen för att ni kom och åt middag och barnvaktade kidsen så vi kunde möta på kooperativet. Kram.

Inga kommentarer: