onsdag 11 maj 2011

Varumärkeskoll

I DN gör de varumärkeskoll i kulturen...fatimaslillablogg.blogspot.com också och jag härmar henne.

Favoritgata: vår nuvarande, Fysikgränd i Umeå och området kring Magasinsgatan i Götet
Favoritdrink: Champagne
Äter lyxmiddag på: Här i stan på Vägg i Vägg och hemma hos svärfar. I Göteborg på Fond och Sjömagasinet. På önskelistan står Matbaren i huvudstaden.
Bästa mikromaten: Svärfars köttgryta som han skickar med oss hem
Favoritförort: har verkligen inget svar
Fikar gärna på: Rutiga duken
Bästa lunchstället: Rutiga duken och Sambibliotekets cafe här i stan, i Göteborg lyxlunchar jag gärna på Elite Park Aveny och i Sthlm lunch el helst brunch på Story
Bästa brunchen: Bjuder vi på
Bästa kaffet: Da Matteo i Göteborg
Bästa baren: På Elite Park Aveny och en riktigt cool i Berlin och en i Barcelona, ingen av dem minns jag dock namnet på.
Senaste Stockholmsupptäckt: Urban Outfiters och Wagamama
Senast sedda teater/dansföreställning: På Norrbotten med Norrdans (Ljust och fräscht på Berns iof men det räknas nog inte som teater ;-)
Favoritlyxartikel: Snittblommor, bubbel och "märkes"ansiktskräm
Värsta huvudbonaden: ?
Favoritråvara: Kött
Favoritmärke: Jag är en salig blandning. Skulle dock äga mer Prada om jag var filthy rich...och kanske en Tillie Tote fr Mulberry
Användbar pryl: Kamera, dator och mobil
Modeförebild: Bloggarna, vännerna och några celebs
Motionerar: Jag är värdelös
Hejar på/Håller på: Heja kärleken, alltid heja kärleken

Inga kommentarer: