måndag 16 maj 2011

fredagsmys - another way

I fredags var vi alltså på tjusig och rolig middag på residenset i lilla staden. Bara huset i sig är en upplevelse, byggt på 1700talet, ritat av Gustav IIIs arkitekt, Tempelman och fyllt av konst vackra möbler och trevliga människor. Maten var toppen och mycket ovanligt paketerad, vinerna underbara, speciellt det vita.
Maken och jag hyfsade till oss bäst vi kunde en fredagskväll. Jag saknar den perfekta lilla svarta att ha i offentliga sammanhang och tog i stället ett mycket gammalt nummer fr Filippa K som jag haft i minst 15 år. Galet. Den sitter snyggt om jag står ;-) Över tog jag en söt kort kavaj som min faster konfirmerade sig i....för en si så där 50 år sedan...idel gamla kläder alltså. Klackarna är H&M och den glammiga väskan i metall kommer fr Jennie Wierdo och är köpt på Grandpa.
Älskar! Hade liksom glömt bort den men nu ska den användas igen. Bröllopssäsongen är snart här! Vi är uppe i tre inbjudningar hittills!
Mycket rolig bordsplacering, min bordsherre hade ett alldeles eget spöke och det pratade vi länge om.....vad annat kan man göra liksom.
Efterrätten kom i burk och smakade choklad, jordgubbar och rabarber!

Liksom för Askungen slutade min kväll innan midnatt då jag var tvungen att kasta mig hem, svida om och rusa till nattbussen, som tog mig till huvudstaden, bästisar och nästa äventyr ;-)

Inga kommentarer: