fredag 27 maj 2011

Jag och tjejerna har som vanligt haft en mysig fredag, regnet till trots.
Jag har varit riktigt mammaledigt klädd i ett rea-kap fr hm.se idag, äntligen ngt som är lite gult i garderoben. Jeans fr Acne, jacka mammas gamla 70-talare fr Tenson och låga gummistövlar fr Tretorn.
På kyrkis hängde vi som vanligt med alla fina pappor och mammor, Kiddet målade och lekte med en ny favorit. Jag blir så själaglad av att se när hon hittar nya kamrater.
Vid middagstid blev Kiddet upphämtat av en annan kompis för en kvällsdate och då promenerade jag och Maken med Kiddo till Östanbäckens Pizzeria för middag. Väldigt mysig lokal i mysigaste området. I Sthlm sist så hittade jag ett par fina örhängen att ta hem i söt liten påse. Jag har ända sedan jag var liten haft en förkärlek till emaljsmycken, som dessa. Dessutom är de gröna, en fixering för mig när det gäller smycken just nu.
Utsikten genom ett regnigt fönster, pittoreska stadsdelen Östanbäcken.
Kolla bara, inte direkt valvöppningar och fejk-stenväggar direkt.
Såklart dricker jag trocadero till pizzan, såklart. En är väl från Norrland.
till sist en tassel, bara en sån sak.

Inga kommentarer: