måndag 23 maj 2011

fy fan

Jag sappade över till 4an och ett program som heter typ "8 åringar på internatskola". Jag blir så in i helvete arg och ledsen, de är ju så små...och ledsna. Skolans policy är att föräldrar och barn inte ska ringa till varandra i början för barnen blir så "känslosamma" av att höra sina föräldrars röster. Nä fy tusan så hemskt. En flicka var så väldigt ledsen för att ingen hälsade på henne när det var besöksdag, hon bara satt där i son våningssäng i skoluniform och grät. Jag grinade också lite och var tvungen att gå in å kika lite på mitt Kid som sussar vägg i vägg. Dumma engelska internat. Och näe jag tänker inte ta in att detta inte är svart eller vitt, att föräldrarna vill ge barnen den bästa av möjligheter, tänker inte. Jag tänker grina med den där magra lilla ungen i sin våningssäng som ingen kram får och tacka min lyckliga stjärna för min barndom, mina föräldrar och att mina ungar inte ska skickas iväg.

1 kommentar:

YF sa...

Såg programmet i tablån men ville inte titta.... Fy fan rent ut sagt! Ursch å fy, kan bara hålla med.