onsdag 25 maj 2011

sedan sist.....

.......har jag;
Poserat på vårt staket med skir grönska och Domkyrkan i bakgrunden i den allra enklaste av outfits. Tröja fr Åhlens, jeans fr Cheap Monday och kängor fr Wera. Som vanligt ett gäng med lulllull runt handleden. Ett nytt fint budget som jag hittade på Lindex häromdagen.

Har jag även varit fru och lagat mat till Maken och hans affärsbekanta....på riktigt, i vårt sommarhus. Rasande trevlig kväll och middagen blev toppen. Bäst var den nya sorten champagne som vi serverade till förrätt och liljekonvaljdoft. Sämst var de 30 chokladtryfflar som låg kvar hemma i stan och som egentligen skulle agerat dessert.
Har jag försökt piffa till det sorgligaste rummet i sommarhuset, toaletten, med kabbleka. Skruttigt rum fin blomma.

2 kommentarer:

B sa...

Depp för chokladen- liiite för många för att njuta av att du fick dem för dig själv. Nästan lite komiskt. Tragiskt också såklart. Och nu får du släppa på hemligheten med champagnenamnet. Och tänk på toan som "genuin", hehe. Låter som ni har det kanon i försommarn ändå! Kram!

Garderobenmin sa...

B - Jag blev även surast över att vi glömde för jag gillar dessert mest i den här familjen. Det blir för abrupt slut utan ngt sött efter maten ;-) Fast igår blev jag glad när jag kom på att de låg å väntade i skåpet ;-)
Genuin är ordet!