onsdag 18 maj 2011

lite gala på kvällskvisten

För ett tag sedan ägde partyt med det långa namnet the Metropolitan Museums Costume Institute Gala rum i NY. Massor av bloggar, mycket större än min lilla plats i cyber, har kommenterat och visat bilder. Snyggast, fulast, trendigast osv osv. Jag hade inte tänkt skriva ngt men idag kollade jag igenom bilderna igen och sparade några fina damer och klänningar. Här är mina fyra favoriter, lite klänningsporr på kvällskvisten. Överst är den ljuvliga LindaK...nej jag menar Michelle Williams i en skapelse fr MiuMiu, guldfåglar, svalor närmare bestämt. Ljuvlig är ordet.
Vera Wang i egen design, jag gillar alltid Vera men extra mycket i den här gula snygga. Allt är alltid långt och smalt på lilla Vera, det gillar jag. Skulle gärna sportat den här klänningen själv på ett bröllop i sommar.
SJP, grymt snygg i Alexander McQueen.
Madonna, förvånande snygg i denna vackra klänning fr Stella McCartney. Älskar färgen tillsammans med det röda läppstiftet.

Pics; style.com, thestylistsite.com

Inga kommentarer: