onsdag 28 december 2011

LUCKA 23 - Berätta om din bästa julminne
Jag kan nog inte peka ut ett speciellt julminne....tror mer att det handlar om minnen av känslor. Mina barndomsjular glöder i mitt minne, ni vet, när huset är så där varmt och gyllene, allt är blankt, undanstädat och doftar nystädat. Förutom nystädat doftar det skinkkok, julgran, hyacint och pepparkakor. Det är prassligt, krusigt och det mesta känns lite hemligt. Vi var alltid med och klädde granen men sedan var det hopp i säng, när huset fortfarande var i julstök, men när vi vaknade på julaftonsmorgon var allt perfekt och under köksbordet hade tomten alltid lämnat paket som vi fick öppna på studs. Sedan väntade en biltur till mormor, i mitt minne är landskapet alltid snövitt och på bilradion spelar "hej mitt vinterland". Hos mormor var det om möjligt än mer juligt, drivor av choklad och en förväntan i luften som nästan gick att ta på. Jag tillhör dem som har turen att bara ha goda minnen av alla decembertraditioner och som fått bli vuxen och kunna behålla min kärlek för julen.

LUCKA 24 - Berätta om fem fina saker som hänt under december
1. Vi köpte vårt hus!
2. Snön kom som på beställning till skyltsöndagen
3. Kiddet hade sin dansavslutning på teaterns stora scen
4. Vi hade en mycket lyckad julfest
5. Jag kommer att få fira nyår med många av mina fina vänner

Inga kommentarer: