torsdag 8 december 2011

inte bara fest

Jag hann inte bara med att rodda julfest förra lördagen, jag och Kiddet var iväg en sväng på förmiddagen, på Barn möter Konst på Konsthallen. Jag var där för att fota lite och passade på att ta med mig Kiddet. I allra enklaste klädsel fick jag en fin stund med gulliga ungar som sa smarta saker om konst. Barn möter Konst handlar bla om att ungarna både får känna på viss konst men också lära sig om att man inte får känna på all konst, det handlar också om att "se" på andra sätt än med ögonen, med lukt, med känsel tom hörsel. Jag har sagt det förr, vår konsthall är en liten juvel!
Stortröja fr H&M, jeans fr Lindex och stövlar fr Softwalk.
Kiddet och baggen
Hon är nog lite stressad sa ett barn......
...men hon har snygga skor sa jag.

1 kommentar:

Librarybeth sa...

Konstmuseum... eller museibesök över huvudtaget är extra spännande med barnen. Ännu dimension blev det när kidsen började skolan och fick fler referensramar till det man upplever!!! Skulle säga älsk på det!! :D