tisdag 6 december 2011

igår

Förra veckan när vi började rensa ur vårt förråd dök det upp kläder som jag trodde var förlorade för gott och jeansen här var ett sådant plagg. En sån lyx att hitta en hel låda med favoritplagg somn bara var nedpackade för att jag var gravid och skulle flytta. Jag hade börjat klura på att införskaffa ett par flares, alltså utsvängda jeans igen men nu löste det ju sig ändå.
Igår matchade jag dem med min ljuva-timotejtjejs-tidigt 80tals-tröja. Älskar verkligen mönstret, både det fram men även på ärmarna. Tänker att Lucy i Dallas kunde haft en tröja med sån mönsterstickning på ärmarna ;-) Aah, Lucy, Dallas, Pamela.....vilka inspiratörer, vilka modeminnen! Måste nog googla lite.
Jeansen är Cheap Monday och tröjan fr H&Ms Conscious-serie i återvunnen ull och bomull. Under de vida byxbenen skymtar ni mina rågummi-kliklackar fr Whyred.

3 kommentarer:

Linda K sa...

saaablar vad den är fin den tröjan! snart klickar jag, snart gör jag det!

Garderobenmin sa...

LindaK - do it! Den är faktiskt ljuvlig...och varm trots sin korta längd. Jag rekommenderar!

Librarybeth sa...

Sannerligen - en sann Lucy-tröja! Fin!!