torsdag 15 december 2011

LUCKA 14 - berätta om en bild som någon annan tagit av dig
Ok, jag valde två. Den första är jag och Kiddo i ett helt galet underbart sommarregn förra sommaren. Jag äskar bilden både för hur kul den ser ut och för att jag minns hur fint det var att stå där i hallonsnåret med min sommarunge, plötsligt bara dundrar regnet ner och hon blir först rädd men när jag gör en rolig grej av det så tycker hon också att det är underbart. Att i kaos och galenskap kan man hitta guldkorn. Jag kände livet i mig och förra sommaren var det viktigare och mer närvarande än någonsin.
Bild två är från i somras och förutom att vara en vacker bild så påminner den mig om att jag och Maken är bra på att visualisera hur vi vill ha livet och sedan försöka "bygga" livet så. Vi har alltid pratat om att vi ska sitta krispiga höstkvällar i vår bastu i sommarhuset och ta kalla dopp i höstkallt hav....och nu gör vi det. Fint liv!

7 kommentarer:

Librarybeth sa...

Och vackra bilder är det! Den första sprudlar av livsglädje och den andra av stillheten som så väl behövs!

Garderobenmin sa...

Librarybeth - tack! Ja, jag längtar mest till nr 2 just nu ;-)

Anonym sa...

Levande underbara bilder! :)
C-girl

Garderobenmin sa...

C-girl - Tack! Kram!

Vesnas vardag sa...

Vilka vackra ord och bilder. Förstår att du njuter. :)

Garderobenmin sa...

Vesnas vardag - Njuter!

Mikaela de Ville sa...

Vilket otroligt vackert foto det nedersta är. Sådär krispigt så det går genom fotolinsen!