söndag 18 december 2011

LUCKA 17 - berätta om hur en perfekt dag ser ut för dig
Jag kunde ju välja någon av mina mer glamorösa och extravaganta drömdagar men just nu hägrar detta;
Vi vaknar efter en natt av perfekt sömn, hela familjen, är klockan efter 08:00 leker livet. Dagen är inte speciellt uppbokad, himlen är blå, marken vit och det är -4 ute. Lägenheten är städad och tvättkorgen tom efter gårdagens städ och tvätt-race, granen klädd och doftar tillsammans med mina hyacinter som julen ska dofta (ska jag önska dit såp-doftande golv också eller blir det FÖR mycket ;-). Frukost ihop, när kidsen är nöjda smyger de intill TVn och morgonbolli, jag och Maken läser tidning och tar en kopp te till. Efter frukost klär vi på oss och går till badhuset/ut i pulkabacken/åker på skidutflykt. Lunch på stan/hos svärföräldrarna eller vid skidspåret. Sedan hem för allmän vila, var och en på sitt sätt. Kiddo i spjälsäng, Kiddet framför typ Madicken, Maken i howardfåtöljen och jag på soffan med laptop i knät (sovandes). Efter vila blir det allmän tvagning och sedan piff. Vi ska på fest till goda vänner...en sån man tar med sig skopåse till ;-) Vi lyxar och tar taxi båda vägarna. Hos vännerna bjuds det både drya och bubbel.....å ljuvlig mat så klart.....ungarna äter korv ;-) Sedan tittar de på film ihop och alla! somnar mirakulöst i soffan en våning upp. Föräldrarna inser att de vunnit x antal timmar och ser till att ta till vara dem, vickning, mer bubbel (lagom eftersom kids are in the house) och sedan vid midnatt lindar vi in kidsen i filtar och åker taxi hem. Ungarna sover genom allt och vi kan bara tippa dem i säng....och oss själva med. Perfekt sömn även denna natt!

Yes Please!

2 kommentarer:

Librarybeth sa...

Vilken toppendag!!! Just det där med sömn... minns hur allt styrdes av det när mina kids var små. Idag är det inte riktigt lika viktigt. Fast nu går ju jag och lägger mig före tonåringarna, haha!

Garderobenmin sa...

Librarybeth - nä, när man får sova tänker man ju aldrig på sömn ;-) Det som lockar mest med storstadsweekends numera är den ostörda sömnen....
Mikaela de Ville - ;-)