söndag 18 december 2011

så stort

Så stora ögonblick i våra små liv. Kiddet dansar med en av Norrdans barngrupper och igår var det avslutningsuppvisning. Alla grupper, från 4 år till vuxna skulle visa upp vad de arbetat med under terminen. Koreografin som Kiddets grupp dansade hette I djungeln, de var grupp nummer två ut på scenen. Jag hade smugit ner från våra platser och krupit ihop så nära scenen jag kunde komma för att i alla fall försöka fånga henne på bild. Kameran var på, skärpan inställd och jag fokuserad. Så kommer de ut, jag ser henne inte först men så skuttar hon in i mitt synfält. Halsen snörs samman, de trycker över bröstet och skärpan i kameran verkar bli helt grumlig....eller är det mina ögon? Lilla fina unge, 4 1/2 år, helt och hållet fantastisk rör hon sig runt scenen, kommer ihåg sina rörelser, hon är minst av alla tror jag. Fan, hon är så fin att det gör ont.

Inga kommentarer: