måndag 19 december 2011

LUCKA 19 - berätta om en vän som bor långt bort
Ok, längst bort bor Amalita och Regine. Amalita bor i Spanien och Regine i Berlin. Båda oändligt viktiga för mig i olika perioder av livet.
Regine och jag kamperade ihop under några turbulenta år vid universitetet, hon blev min klippa, min studiekamrat, kompisen som höll sig lite lugnare än alla andra.....inte preeeciiis hela tiden men nästan. Jag skulle nog inte alls varit så seriös med mina studier om det inte vore för henne, inte skaffat mig någon bra praktikplats, inte fått lära känna Berlin, summasummarum hade det varit riktigt mycket tristare utan henne. Nu påverkar både tiden och milen oss och vi hörs sällan men jag vet att jag skulle kunna ringa och säga tjena, jag är i Berlin, ska vi ses och det skulle vara hur fint som helst, inga krussiduller eller konstigheter.
Hello, hello...helooooo
How you doin....
Saknar henne.
Min andra långt borta kompis, Amalita. Nej, så klart heter hon inte Amalita men hon ÄR min Amalita. För lång historia för att förklara men ni som kan ert SATC vet! Amalita är vännen som gjorde livet och Sverige lite mer färgsprakande, som påminde mig om att jag kunde dansa på borden samtidigt som jag var seriös, som på fullaste allvar tyckte att man visst kunde ha a secret credit card som maken inte visste om, som på lika fullt allvar kunde förespråka att det var ok att flirta sig till det man ville ha, som skrämde ihjäl mig varje gång hon körde bil (utan körkort) och som fick mig att skratta, skratta skratta skratta. Duktiga, smarta, coola, latinogalna, snygga Amalita!
Saknar henne.

2 kommentarer:

Regine sa...

Käraste vän, jag läser din blogg varje dag. It's the truth. Har dåligt samvete för att jag är otroligt dålig på att höra av mej. Men som sagt - jag ser dej varje dag. Stor kram!

Garderobenmin sa...

Regine - jag har nog anat att du finns där i andra änden av cyber. Känns fint. Vi kan nog båda bättra oss ;-) Hälsa M så mycket! Min M hälsar till er. Kram bästa Du!