måndag 19 december 2011

vi har inget glitter

Vi har klätt vår mycket imponerande julgran ikväll. Tack pappa! Upptäckte dock att glittret fick åka alla världens väg när vi slängde ut fjolårets gran så det måste jag inhandla pronto. Grädden på moset enligt mig.
Libby fr librarybeth.blogspot.com har bestämt att temat denna vecka för de som vill är att dress down, alltså ta något "finplagg" och klä ner det till vardagsnivå. Mycket svårt säger den här donnan som dock ändå hängde på idag. Fotat i juleljus och därför kommer inte riktigt klänningens glans fram, inte heller hur fint sydd den är fram, med lagda veck och dold knäppning.
Min gröna sidenklänning som är som en lång långskjorta, fr In Wear. Köptes till en vippig fest på moderna och luftas alldeles för sällan. Idag parades den ihop med ytterst modesta jeans fr Lindex, en grå collegetröja fr H&M och boots fr Musling.

5 kommentarer:

Att ha det gott sa...

Mycket snyggt

Mikaela de Ville sa...

Åh, den där skjortklänningen hade jag. Men den ville sig aldrig sådär bra på mig som den gör sig på dig. Ursnyggt. Min bloppades och fick ge plats för något annat.

Garderobenmin sa...

Att Ha Det Gott - Tack!
Mikaela de Ville - Tack! den är faktiskt lite svår. Mitt trick är att ha ngt annat blankt under så att den inte hakar upp sig.

Librarybeth sa...

Smaaaashing!! Du äger Liten!

Garderobenmin sa...

Librarybeth - Taaack! ;-)