söndag 18 december 2011

Dop i advent

För ett par år sedan skulle min ljuvliga brorsdotter tillika guddotter döpas i just denna lilla kyrka och det gjorde hon också, som överraskning till alla gäster gick barnets ömma moder och min fine bror å gifte sig samtidigt. Det ver verkligen överraskning också, dörrarna slogs upp och in kom de i full bröllopsstass plus en liten sockerbit i dopklänning. Idag var vi där igen, en ny ljuvlig liten unge skulle få sitt namn....dock inga överraskningar denna gång. Fint ändå, mycket!
Kyrkan är liten och mysig, en perfekt dop-kyrka, min svägerska var mycket snyggt stassad i glada ränder och så tapper när hon läste om deras tacksamhet för sitt barn. Finaste!

Jag hade stassat mig i vintervit spets!
Det hade den lilla tösabiten också! Vår familjeklänning, generationer har fått huvudet blött i denna kreation.
Efter dop blir det kalas.....jag blir nog aldrig hungrig igen. Underbara bakverk........
....som avslutades av en tårta bestående av bokstäver i rosa marsipan med chokladrosetter. Va!!!

1 kommentar:

Marre sa...

blir tårögd av dina ord, hur du beskriver....