tisdag 20 december 2011

en gran fick pynt på denna dag...till mitt välbehag....

Eller egentligen fick granen pynt igår men det rimmade inte som i psalmen. Som många andra köper jag några tillskott till granpyntet varje år, iår blev det tre ny sorts pynt. Den underbara äggformade kulan ovan hittade jag på Ålhens, jag gillar äggformat.
Tomten i lackad plåt hittade jag också på Åhlens, jag tycker att de varit riktigt bra på pynt i flera år nu.....älsk på tomten å hans dinglade ben.
Små kulor i lackat papper...ni vet så att det nästan känns som glas. Hittade dem på Hemslöjden. 10 kr styck! Min favorit ur mina gamla pynt, mina guldiga ekollon i metall med små bjällror inuti. Just lovely. Älsk på julen!

2 kommentarer:

Librarybeth sa...

Ja, älsk på julen - nu när jag landat i den känns det bara bra! Vackra saker i din gran!!!

Garderobenmin sa...

Librarybeth - Visst är de fina!