torsdag 8 december 2011

LUCKA 6 - berätta om bloggarna du läser
Jag följer så in i bänken många fina bloggare, väljer här ut fyra utmärkta men olika.
LindaK - min första blogg-chrush som jag hittade till via en bästis så då också bloggade men tyvärr slutat. Jag fick komma med på LindaKs lista och ökade nog min läsarkrets med ca 80%. LindaK sa en gång att jag var hennes Chloe Sevigny....ni fattar ju, klart man blir fast då. Fast egentligen följer jag LindaK för att hon är roligast av alla mina bloggare, en av de få bloggar som jag följer för det hon skriver.....fast hon inspirerar även ständigt med sin stil plus att hon är vuxen. iabloggar.blogspot.com
Emma Sund, den ljuvliga isblonda, arbetar och bloggar på Damernas Värld. En retro-fashionista som har en bedårande stil, verkar verkligen gilla sitt liv och publicerar de allra mest underbara fotografier. Det var även från Emma som jag fick idén till min kalender. damernasvarld.se/emma
Stinas blogg började jag följa för att hennes liv var motsatsen till mitt, jag var en trött mamma till en liten tjej, sällan ute i svängen och kände mig inte så nära glamouren och jetset-liv. Stinas blogg blev en outlet, där kunde jag tanka glam och förundras över hur olika liv vi människor lever. Nu har Stina en liten son och hennes liv är en liiiten smula mer likt mitt....men hon är fortfarande vansinnigt glamorös och tjusig, en lady. Yngre, längre och blondare än mig - love it! awomanalifeablog.blogspot.com
Frida Fahrmans blogg har jag också följt länge och hon blir bara bättre och bättre, framför allt blir hon bättre och bättre som fotograf. Jag gillar hennes ambitiösa dagens och att det alltid känns som hög kvalité på hennes blogg. kanal5.se/web/guest/fridafahrman

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fantastisk kalender! Stort gilla på allt fint du skriver - stycket om maken och berättelsen om dig var så härligt skrivet! Kram fru O

Librarybeth sa...

Och jag fick bloggtips. Jaa, Linda K läser jag förstås! Jag har inte brytt mig så mkt om att följa "kändisar" men gillar de som skriver på DV:s bloggar. Får mest inspo av - får jag säga (med värme i rösten) "vanliga" tjejers bloggar! :D

Linda K sa...

åh TACK! nu blir jag alldeles glad, stolt, mallig, varm... och ja, du är och förblir min chloe!

Mashalasmycken sa...

Fina tips, tack! Linda K läser jag varje dag, härlig kvinna :D ska titta på andras blogar också. Har du länk till Stina?

Garderobenmin sa...

LindaK - ;-))
Mashalasmycken - Hon finns i min blogglista, Stina Auer, bloggar här http://awomanalifeablog.blogspot.com/

Garderobenmin sa...

FruO - Tack, kul att det verkar gå hem. Kram!
Librarybeth - Jag med, vanliga är kung! Men jag behöver fylla på av allt möjligt ;-)