tisdag 6 december 2011

LUCKA 2 - berätta om din stad
Härnösand är min stad, sedan ca 1 1/2 år sedan. Jag drabbades av en riktig förälskelse när vi flyttade upp, älskar min stad. Härnösand är staden vid havet, staden som Gustav III såg, därför med ett vackert residens och pampigt rådhus, Härnösand har en fantastiskt fin konsthall, teater och Sveriges minsta och vackraste domkyrka, vi har det makalösa Sambiblioteket, ett länsmuseum, universitet och en folkhögskola. Biograf, filmklubb, Technicus, en jazzklubb som i år gjort oss till årets jazzkommun. I Härnösand bor mina svärföräldrar, både min bror och min pappa arbetar här, i Härnösand äter vi gärna på Vägg i Vägg, har en stammispizzeria på Östanbäcken som är vår "gamla stan", i Härnösand handlar jag gärna på Hemslöjden eller Ostbutiken, fikar på Rutiga Duken eller badar med kidsen på den nyrenoverade simhallen. I Härnösand finns så mycket mer än vad jag hinner med. Love it! Kom å hälsa på oss vetja!

1 kommentar:

Anna sa...

Kommer! 23 till 29 december vankar jag runt i din stad :)