onsdag 28 december 2011

*************JULAFTON*************

Finfin julafton. Hela lilla familjen sov så gott så gott till efter 8! Morgonklappar under granen, gröt och skinkfrukost, köttbullsstekning, julebad och piff. Sedan avfärd till Svärföräldrarnas juliga hus. Lite pulkaåkning, julefika med mina föräldrar som hälsade på och sedan flöt aftonen på precis som den ska. Jag klädde mig i gammal sammet och gamla spetsar aftonen till ära. Klänningen fr H&M och blusen fr Lindex, i öronen grönt pynt fr Misst och på fötterna Svärmors skoletter fr Bianco.
Såklart var vi bänkade framför Kalle kl 15, Kiddet undrade varför alla stora helt plötsligt ville titta på barnprogram.
Mat, ätandet - en central och trevlig sysselsättning på julen. Här står det småvarma på värmning i spisen.
Julerött fr Italien, rekommenderas
För övrigt kom tomten, Kiddo skrek rakt ut i omedelbar och ren skräck, juleklapparna var fina, genomtänkta och många med mycket roliga rim, speciellt från Svärfar som har en stor talang när det kommer till klapp-rim. tex fick jag Kepplers senaste, Eldvittnet. Rimmet löd "En som är två, men kan skriva ändå", jag tog den faktiskt. Mitt bästa rim denna jul var på Makens paket som innehöll Steve Jobs biografi, "Om en tok som var superklok men detta är inte hans smörgåsbok"......fattar ni? ;-)
Våra hjärtans fröjd och glädje....hänger vid synten som Kiddet fick i juklapp. När Kiddet hade micken så ljöd någon slags låtsasengelska blandat med svenska, när Kusinen hade den lät det mest oohhh, whoo, ochhhh, när Kiddo slutligen fick testa lät det som om Dart Wader hälsade på.

2 kommentarer:

Librarybeth sa...

Så fin julafton - vad läckert med blus under klänning!

Garderobenmin sa...

Librarybeth - Det var underbart! Ja men visst blev det fint, lite pricken över i´t.